[5] Atque haec quidem quaestio communis est omnium philosophorum. Quis est enim, qui nullis officii praeceptis tradendis philosophum se audeat dicere? Sed sunt non nullae disciplinae, quae propositis bonorum et malorum finibus officium omne pervertant. Nam qui summum bonum sic instituit, ut nihil habeat cum virtute coniunctum, idque suis commodis, non honestate metitur, hic, si sibi ipse consentiat et non interdum naturae bonitate vincatur, neque amicitiam colere possit nec iustitiam nec liberalitatem; fortis vero dolorem summum malum iudicans aut temperans voluptatem summum bonum statuens esse certe nullo modo potest.
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5. Ma ci sono alcune dottrine che, con la loro definizione del sommo bene e del sommo male, sovvertono ogni concetto del dovere. Chi, difatti, definisce il sommo bene come del tutto disgiunto dalla virt?, e lo misura non col criterio dell'onest?, ma con quello del proprio vantaggio, costui, se vuol esser coerente con se stesso, e non ? trascinato talora dalla bont? della propria indole, non potr? praticare n? l'amicizia, n? la giustizia, n? la generosit?: certo non pu? essere in alcun modo forte, giudicando il dolore il male peggiore, n? temperante, ponendo come sommo bene il piacere. E bench? questi principi siano cos? evidenti, che non hanno bisogno di alcuna dimostrazione, io li ho ampiamente discussi altrove.
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